Tisková konference před začátkem Chance ŽBL
„Vysoký počet týmů v evropských pohárech značí, že naše liga získává čím dál tím víc respektu a uznání na mezinárodní scéně. Tímto držím našim zástupcům palce jak v Eurolize, tak v EuroCupu a doufám, že vydrží v soutěžích co nejdéle,“ říká nový předseda ligy Jakub Večerka o tradičně euroligovém USK, ale také eurocupových Žabinách Brno, KP TANY Brno, Levharticích Chomutov a SBŠ Ostrava.
Po pěti letech se do hracího systému vrací nadstavba, která rozdělí týmy na elitní pětici a druhou pětku od šestého do desátého místa, která zabojuje o poslední tři příčky pro play off. Nadstavba může částečně připomínat formát nejvyšší ligy fotbalistů, každý celek odehraje čtyři zápasy, vyzve tedy všechny soupeře, jen se bude hrát jednokolově, vždy dvakrát doma a dvakrát venku.
Série ligových šampionek ZVVZ USK Praha bez porážky se posledním titulem natáhla na 272 zápasů a každou další výhrou postupně prodlužuje historický rekord. Vzhledem k aktuální posílené sestavě Pražanek je reálné, že se série natáhne o dalších jedenatřicet výher nejen přes hranici tří stovek, ale i ke čtrnáctému ligovému titulu bez přerušení.
Atraktivitu soutěže hledá její nový šéf ve vysokém počtu mladých reprezentantek, které mají na svém kontě úspěchy z nedávné minulosti. „V lize je množství hráček, které mají na kontě šesté a sedmé místo z posledních dvou světových šampionátů U19, druhé místo z ME U20 před rokem nebo také úspěšný ženský EuroBasket z letošního června. Tyto hráčky mají čím dál tím větší roli,“ pokračuje Večerka.
Cílem soutěže je také vytvořit větší popularitu ženského basketbalu před pořádáním základní skupiny EuroBasketu v roce 2025. „Je to velká příležitost zpropagovat ženský basketbal směrem k potenciálním partnerům a chceme toho využít,“ dodává Večerka.
Novinkou pro letošní rok je společné vyvrcholení poháru v rámci Final 8. Elitní čtyřka českého a slovenského poháru se na začátku roku 2024 setká v Bratislavě při závěrečném turnaji. „Turnaj je součástí celoročních oslav 100 let basketbalu v Česku a na Slovensku, další projekty marketingového oddělení budou postupně odhalovány,“ uzavírá ligový šéf.
Zdroj: ŽBL.BASKETBALL